Yeşilay Haftası dolayısıyla seminer düzenlendi

Üniversitemiz Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (SHMYO) ve Bartın İl Sağlık Müdürlüğü iş birliğiyle “Yeşilay Haftası” dolayısıyla seminer düzenlendi.

Üniversitemiz Kutlubey Kampüsü Mimar Sinan Dersliği Konferans Salonunda gerçekleştirilen etkinlikte, madde bağımlılığının bireysel ve toplumsal bağlamda oluşturduğu sorunlara değinilerek, alınabilecek önemler hakkında bilgiler verildi.
Seminerde; Bartın İl Sağlık Müdürlüğünden Psikiyatri Uzmanı Dr. Merve Cingi Yirün tarafından “Bağımlılık Nedir” başlıklı bir konuşma yapıldı. Yirün, bağımlılık yapıcı maddeler, madde kullanım nedenleri, risk faktörleri, ailelerin yapması gerekenler ve tedavi süreçleri konularında da bilgilendirdi.

“Tütün Bağımlılığı ile Mücadele ve Sigarayı Bırakma”  konulu konuşmasını yapan Bartın İl Sağlık Müdürlüğünden Dr. Canan Dalaslan ise tütün bağımlılığının oluşturduğu ciddi sağlık sorunlarının olduğunu vurgulayarak, tütün ve tütün ürünlerini bırakma konusunda sağlık kuruluşlarından yardım alınabileceğini hatırlattı.

Seminer sonrası Bartın İl Sağlık Müdürlüğünde görevli sağlık personelleri tarafından katılımcılara karbonmonoksit (CO) ölçüm testi yapılırken, SHMYO öğrencileri tarafından da “Yeşilay Haftası” kapsamında hazırlanan broşürler dağıtıldı.
Rektör Akkaya’dan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakan Yardımcısı Aydın’a ziyaret BARÜ, AB destekli projesiyle uluslararası dijital arkeoloji çalışmalarına katkı sunuyor BARÜ URAP Dünya Sıralaması’nda 128 basamak birden yükseldi Rektör Akkaya’dan YKS’ye girecek öğrencilere başarılar mesajı BARÜ, U.S. News & World Report En İyi Küresel Üniversiteler Sıralaması’nda yer aldı BARÜ’nün akıllı ilaçlama sistemi faydalı model tescili aldı BARÜ’de Beden Eğitimi ve Spor doktora programı açıldı BARÜ’ye YÖK’ten “Spor Dostu Kampüs” ödülü BARÜ’de binlerce öğrenci BARÜFEST’26 coşkusu yaşadı BARÜ’lü binlerce öğrenci görkemli bir törenle mezun oldu